söndag 19 januari 2014

en brun labbe hittades!

Idag när vi var på väg hem från skogen såg vi en brun labbe gående lös mot oss. Den hann aldrig fram då vi har svängt upp hemåt. Men när jag vände mig om såg jag att stackarn är helt ensam där nere på vägen. Skickade min sambo hem med Svante och gick tillbaka för att se att den mår bra och eventuellt hitta matte/husse.  Det fanns ingen där...stackaren stod där helt ensam och tittade runt. Kallade på henne och bjöd på en köttbulle jag hade i fickan :) ja, då blev vi bästa kompisar, bestämde att jag ska ta med henne upp till vägen där hon sprang ifrån. Efter 20 minuter hörde jag en matte vissla efter sin vilsna hund :) så det löste sig ! tjejen var väldigt glad och tacksam att jag har tagit hand om hennes vovve, fick en liten puss på kinden från Märta (labben:P) sen gick jag hem till mina killar.

Dagens händelse har gett mig en liten tankeställare därför senare på eftermiddagen har vi packat oss i bilen och åkt till Grizzly Zoo (Svantes absolut favvo ställe på hela planeten, det ligger ju grattis godis på golvet där) hehe. Jo, på plats har vi beställt en liten ID bricka. På framsidan står det "Svante" på baksidan mitt tel nummer. Och ja, visst kan hunden sticka utan halsband på, men om det nu sitter på så underlättar det massor för de som hittar honom att komma i kontakt med mig :)

Nu blir det film + vegopaj och ett glas rött :) Svante ska få ett ben att tugga på.
Ha en fin kväll!


1 kommentar:

  1. Klokt med ID-bricka! Skulle jag också skaffa egentligen, man vet ju aldrig vad som händer :) vilken tur att ni hittade hundens matte :)

    SvaraRadera