onsdag 8 januari 2014

världens bästa hund jag har!

Idag, den tråkiga gråa dagen har jag bestämt att vi ska gå ner till ån och träna lite apportering där.
Detta är ett perfekt ställe, stort med höga växter så man kan gömma apporten och göra det ännu svårare för hunden att hitta. MEN eftersom jag aldrig har tränat där förut visste jag inte om att det är ett väldigt populärt ställe bland rådjuren som kommer dit för att äta sin lunch. Ja och nu till det nästan omöjliga...
Jag gömde några dummisar och skickade ut Svante för att leta efter de. Då såg jag att super nära oss  ca 100 meter från oss står det 4-5 st rådjur. Orädda jäklarna. Svante såg de också...men istället för att börja jaga de, fortsatte han att leta dummisar!!! haha helt sjukt,  så vi fortsatte träningen och jag menar...större störning kan man inte få :P
Därefter kopplade jag honom och vi gick vidare, man vill inte utmana ödet.
men shit så duktig han är, man har så jäkla kul med honom.
Vi gick längst ån och kollade på änderna, mötte en del hundar, springande och cyklande människor. Skvallerträningen går riktigt bra, han kommer, tar kontakt och går fint fot direkt när han ser en människa som ska passera förbi eller en annan hund. Det enda han bryr sig om är andra hundar som skäller och vill fram till oss, då vill han också fram, men det jobbar vi på :)

Leriga, trötta och blöta kom vi hem efter nästan 3 timmar ute. Nu sitter vi i soffan och myser massor, jag ska snart till gymmet men Svante kommer nog vakna först när jag är hemma igen.



Finaste nosen

 



en trött och blött hund




2 kommentarer: