lördag 27 juli 2013

två veckor kvar!

Idag har vi varit och hälsat på valparna hemma hos Cilla och Lasse.
Åskan hängde i luften men vi hann vara ute en stund med valparna innan det började regna igen.
Valparna är helt underbara, så nyfikna, orädda, framåt. Så kul att se vilka olika individer de är. 
När det började regna gick vi in, fikade och pratade hund. Att hitta en bra, erfaren uppfödare är minst lika viktigt som att hitta en bra hund. Skulle kunna sitta där i timmar och lyssna på allt Lasse och Cilla har att berätta om hund, träning mm.

Detta med att välja valp är mycket svårare än jag trodde. Därför är jag glad att jag har träffat uppfödare som är så duktiga och hjälpsamma, litar helt på deras omdöme.

När det gäller valpvalet så hade jag en favorit, den ljusaste pojken med en vit prick på huvudet, MEN jag är väl medveten om att mycket kan förändrats under dem sista 2 veckorna. Efter dagens besök förstod jag att de är väldigt lika i sättet och att det spelar faktiskt ingen roll för mig vilken av de det blir som jag får ta hem då båda två är helt underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar