söndag 22 september 2013

första spåret

Idag har vi tagit oss ut till den underbara skogen för att lägga ett spår åt Svante. Detta var första gången han skulle få spåra på riktigt så jag hade inga större förväntningar. Vi har tagit med oss plastpåsebitar och häftstift för att markera spåret på träden. Har lagt ett kort spår, cirka 20 steg och avslutat med ett super gott godis. Sen gick jag tillbaka till Svante och vi tog en liten promenad och letade bär och svamp. Efter 30-35 minuter gick vi tillbaka till spåret. Vilken tur att man hade markerat ordentligt, annars hade jag aldrig hittat tillbaka. Vi korsade spåret en gång men då såg jag att jag har lagt det på en stig! smart! och det var precis där vi korsade också, så han snurrade runt lite där, sen tappade han det och följde stigen, då vände vi och jag "hjälpte" honom genom att börja igen efter stigen och därifrån gick det kanon! 5-6 meter bara kanske men han hittade till slutet av spåret där godiset låg :) Trötta och nöjda har vi åkt hem iaf. Nästa gång ska jag lägga ett lite längre spår och se till så det inte finns störningar i form av stigar i närheten hehe...
Här kommer lite bilder från dagens mysiga utflykt.

såhär gick spåret, rött = spåret, gult =stigen (den svänger så man inte kan se mer på bilden)

  

fantastiska skog




fika i väntan på spåret




fantastiska lingon




perfekt för spår








en trött valpis :)



4 kommentarer:

  1. Oj vad kul med första spåret! Kan tänka mig att han var trött efter det :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja! vi ska lägga ett lite svårare spår på onsdag ;) får se hur det går då.

      Radera
  2. Duktige lill-killen. Perfekt att börja med små korta spår, och han ser ju ganska nöjd ut efteråt:)

    //Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst! skönt att se hunden så trött efter den fått jobba lite :)

      Radera