tisdag 24 september 2013

stora killen...eller?

Imorse kl 4 väckte Svante mig och ville gå ut, jag har aldrig gått ut med honom på nätterna när han var jätte liten, men nu när han själv säger till så går vi självklart ut. Jag var så himla seg och precis när jag stängde dörren efter mig så LYFTER han BENET och kissar på väggen bredvid hissen. Tillräckligt stor för att lyfta benet men inte för att sluta kissa hemma hehe.  Undrar när han blir rumsren? han har alltid sagt till när han ville bajsa, men kissa gör han lite överallt, och ganska mycket. Vissa dagar när jag är extra duktig och går ut varje halvtimme typ, händer det 1-2 olyckor, andra dagar vet jag inte ens hur ofta jag måste torka kiss.


Senare när vi gick ut, kissade han som en tjej igen...så Ni vet ;)

3 kommentarer:

  1. Härligt! Inte särskilt förvånande att han är så tidig på att lyfta benet! Du har nog fått en rätt dominant liten hund :D tipsar om att berömma massor när han väl kissar på rätt ställe, han är ju verkligen en valp som vill vara till lags har jag märkt, men han förstår kanske inte att utomhus är rätt plats att kissa på, det verkar som att han kissar mest då andan faller på. Vet att du inte vill använda godis så mycket, men jag gav alltid G en godis när han kissat ute. Det fick också effekten att han kom springandes till mig när han pinkat klart för att hämta sin godis (han kunde vara lös på rastningen länge) och jag kunde lägga på inkallning när han ändå var på väg mot mig.
    Puss och kram till er båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är faktiskt så att jag har berömt lite i början när han kissade ute men sen så slutade jag nästan helt, ska verkligen bli bättre och ge godis också :) får se om det blir bättre

      Radera
  2. Semla kissade på golvet rätt länge, ändå sprang jag ut med henne efter varje tupplur, lek och mat... ett tag där undrade jag om hon någonsin skulle bli rumsren... men jo då det gick till slut! :D Jag tog med både godis och leksak som hon fick bära på... kalaskul var det! :)

    SvaraRadera