tisdag 3 september 2013

orolig

Igår var det en lugn dag här hemma, lite pyssel, städning, bokläsning och mys.  Det kan inte hända en massa saker hela tiden, Svante måste lära sig att ibland har man jätte tråkigt också. På kvällen fick Svante en extra stor glädje ryck eftersom han har ju sparat energin under hela dagen.
När jag kom in i rummet såg jag hur han hoppar ner från soffan och landar ganska hårt. Han är aldrig i soffan när vi inte är i rummet, tar ner honom varje gång jag ska till ett annat rum just för att undvika att han slår sig. Men tydligen så har han lärt sig komma upp i soffan själv...klart han gör det, bara att det hände så fort? :/

I morse var han halt på vänsterbak. Inte bra. Vi var ute på en kortis och sen kom vi hem och sov tillsammans i soffan till 11! efter det blev hältan mycket mindre, nu är den nästan helt borta.
Behöver nog inte säga att mitt hjärta har slutat att slå under de timmarna? ja, jag vet att valpar ramlar och slår sig och springer in i saker osv...men fan! kan inte låta bli och oroa mig.
Kommer hältan tillbaka ska vi till vetten imorgon. Just nu är han precis som vanligt, pigg och glad, bits massor så han mår inte dåligt iaf. Min galning. En till dag hemma i lugn och ro då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar