torsdag 12 september 2013

sjukling

Dumma matte! igår har jag gett Svante hans första grisöra. Han blev jätte dålig i magen av det.  Han fes mer än vanligt - ja, det är möjligt, och sen pep han lite vid dörren och då sprang jag ut med honom direkt. Han var väääldigt lös i magen, sen när vi kom in kräktes han upp all sin mat. Han var lite seg och hängig hela kvällen, hans mage lät massor, stackars liten, han måste haft ont i sin lilla magen :(
Imorse var vi ute och det var fortfarande inte bra med magen, han vägrade även äta sin frukost eller dricka. Tyckte att det var bäst att låta honom sova genom det och se vad som händer sen. Först vid kl 10 åt han upp hälften av sin mat och DRACK massor med vatten! Så det värsta är nog över.
Men shit, så dum jag är som har gett honom ett helt grisöra! de är ju för stora för en sån liten!
Han har tidigare fått märgben och det gick jätte bra, han var inte lös i magen eller mådde dåligt (av vad jag kunde se då). Nu ligger han så gulligt här bredvid mig och sover...han är piggare och gladare.
 


2 kommentarer:

  1. Oj oj, valpdiarré är jobbigt. Skönt att han blev pigg igen så fort! Lycka till med foderjakten.

    SvaraRadera
  2. Lille gubben då, men det är sådant man kommer på efteråt, tur man lär sig av sina misstag! :) Märgben är stående här, kanon för tänderna :)

    Ja precis, jag är halv-polack, min mamma är från polen, talar polska med mera :)

    SvaraRadera