torsdag 5 september 2013

nej jag får nog ändra taktik

Kan inte låta honom att konstant skälla under så lång tid. JAG står ut (har ju öronproppar) men vet inte om mina grannar uppskattar hans skällande. Därför kom jag på en annan sak som har fungerat redan vid första försöket. Så fort han börjar skälla, sätter jag mig ner på golvet, lägger honom mellan mina ben och när han är helt avslappnad och lugn går jag bara därifrån. Han somnade direkt! inget bråk, jag gör det väldigt lugnt och är tyst hela tiden. Hann inte ens räkna upp till 10 innan han var helt avslappnad. Tror att detta skällande kan bero på att han vill ha uppmärksamhet + att han är övertrött.
Ska testa den metoden i ett par dagar nu framöver, det skadar ju inte. Jag blev väldigt lugn av det också faktiskt. Ni får hålla tummarna så det går bra för oss och vi får bo kvar!  ;)

2 kommentarer:

  1. Det är en nog en bra metod. Visst kan de bli skälliga för att få uppmärksamhet/vara lite väl trötta, ganska vanligt för en del vappar. Lycka till framöver!
    Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag tror jag ser ett mönster i hans skällande nu faktiskt, så det får bli den metoden, han skäller ju aldrig när vi är ute till exempel.

      Radera