lördag 24 augusti 2013

vem behöver miljötränas egentligen?

På förmiddagen var vi på en super mysig promenad i skogen där Svante fick gå runt, springa och busa. Det var jätte skönt, känner mig så lycklig, lugn och fri när jag är i skogen.
Senare på eftermiddagen åkte vi en kort sväng till stan för att miljöträna lite. Vi valde att "ta det lugnt" och därför satt vi  en kort stund i parken, åt glass och sen gick till Svandammen och kikade på alla fåglar igen. Och där kommer vi till problemet.
Jag blev så himla stressad av att vara på stan...det är en fantastiskt fin dag idag och sjukt mycket människor överallt. Hade en känsla av att ALLA tittar på oss, på valpen och jag kände att jag inte kan slappna av. Var på min vakt hela tiden då jag inte vill att främmande barn och andra ska komma fram, prata, klappa. Redan efter en kort stund i parken  (åt glassen på 2 minuter) ville jag vidare, vi gick till dammen- där var det lugnt och fint, sen hem. Nu är jag hemma, har tagit ett långt bad när Svante låg och sov...nu är det bra igen. En sån knäpp dag bara. Nästa gång ska jag åka mitt i veckan , helst mitt på dagen när alla är i skolan och på jobbet..börja lite lugnt. Jag hör verkligen inte hemma i stan men vill att valpen ska kunna må bra överallt. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar