fredag 16 augusti 2013

skogspromenad

Ikväll tog vi en mysig skogs promenad. Svante fick för första gången sitta i en ryggsäck, Självklart ville han hoppa ur den, därför fick han sitta på framsidan, lite som små barn i bärselen :)
Det gick faktiskt jätte bra, i skogen satt vi på en sten och lillen fick traska runt lite, eller ja, han började äta skogen nästan direkt. Efter ca 15 min var det dags att packa ner ungen i ryggan och röra sig hemåt. Sammanlagt var vi borta i kanske 30-40 min, men det kändes ok för att vara första gång.

En ska jag grubblar över, han satt inte sådär som vanligt utan "hängde" med framtassarna  som Ni kan se på bilden nedan. Undrar om den positionen inte är dålig för ryggen och armbågarna? det handlar inte om många timmars vandring i den positionen utan ca 15-30 minuter åt gången. Vad tycker Ni?



 




6 kommentarer:

  1. Mysigt med skogspromenad! Smart med ryggsäck! :) Skulle inte tro att det gör så mycket för leder och rygg den korta biten, han får ju stöd mot ryggen. /Bella

    SvaraRadera
    Svar
    1. han sitter lugnt i den, utan att vilja ut osv, kan tänka mig bara att det blir för varmt om han sitter där för länge, men ähh du vet ju hur nära vi har till skogen ;)

      Radera
  2. Jag kan inte tänka mig det skulle kunna göra någon större skada, tänk så konstigt valparna ligger och sover ibland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag vet, jag hade ändå inte tänkt att använda ryggsäcken dagligen, men vi får väl se.

      Radera
  3. Jösses, jag blir alldeles varm om hjärtat när jag ser lille Svante. Gullefjun :)
    V-Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, han är väldigt fin min lille pojk!
      vi får väl komma och hälsa på Dig och Klimpen nån vacker fredag en varm sommar ;)

      Radera