onsdag 21 augusti 2013

första gången på stan

I eftermiddags träffade vi Lina och Myra för att åka till stan.  Bussresan har gott super bra, Svante satt duktigt på sätet bredvid mig och tittade genom fönsterrutan. 
Först gick vi till Svandammen för att titta på änderna. Han var så himla duktig lillen, jag måste erkänna att jag var lite sådär pirrig, vill ju inte utsätta honom på fööör mycket, men NEJ! han är så cool, lugn och stabil. Vi satt oss på en bänk nere vi dammen för att varva ner lite grann efter bussresan osv...där somnade han. Mitt i ruschen låg han där på en bänk och sov.
Efter han har vaknat gick vi tillbaka till parken och satt där ganska länge. Vi har fikat,tittat på en massa roligt, kastat boll och tränat lite lydnad med Myra. Svante satt duktigt och tittade på när matte lekte med den andra vovven.
Till slut så gjorde alla hundar, människor, springande barn , bollar och massa annat att Svante somnade igen.

Nu är vi hemma, skönt att få i sig lite mat och mysa/sova i soffan. 








2 kommentarer:

  1. Nähh, han är bara så söt att mitt golden-hjärta går i bitar!

    Micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe man kan se hur stor han börjar bli, han har riktiga känguru ben :)

      Radera