fredag 23 augusti 2013

mellan 16 och 17 händer det

Varje dag mellan 16 och 17 förvandlas min sötnos till ett litet monster. Han har en inbyggd klocka.
Idag satt vi inne i sovrummet då det är väldigt svalt, skönt och mycket mysigare här inne än i övriga rum där solen skiner in hela eftermiddagen och gör att det blir snuskigt varmt.  Själv låg jag på sängen och läste, trodde att han kommer ha det lite lättare att slappna av här inne, han lekte jätte fint och när klockan blev 16:30 ja...då förvandlades han igen hihi. Men jag låter honom vara ett litet monster ett tag så han blir trött, klart han ska få leka vilt och vara valp =)
Däremot när jag ser att han blir super trött och har svårt att hitta rätt plats för att somna, börjar jucka (är det fult att säga så?)  på sina mjukisdjur och liknande tokigheter, tar jag och lägger honom på ryggen mellan mina ben och smeker lite långsamt samtidigt som jag själv är tyst och lugn, han sprattlar lite och bits men efter några sekunder bara slappnar han av helt och somnar direkt. Inte lätt att vara liten och övertrött ibland...nu sover han här bredvid min lilla guldklimp.

4 kommentarer:

  1. Lille goe, klart han blir trötter av att leka monster *s*. He he, jucka var ordet, mindre charmant dock :)
    Micke

    SvaraRadera
  2. Visst är det lustigt vilka monster dom kan bli? Snöa har sin "monsterperiod" när hon kliver upp på morgonen, inte så uppskattat i ett hem fullt med morgontrötta kan jag lova :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. när min charmtroll blir sådär övertrött så skäller han massor, jag brukar gå därifrån och ignorera, då lugnar han ner sig =) vill inte uppmärksamma hans skällande på något sätt

      Radera